Thursday, January 13, 2011

Navidades en Rybnik / Christmas in Rybnik

En Polonia tiene la tradición de poner un plato extra en la cena de navidad por si alguna persona llega de sorpresa. Mateusz, el CSer que me hospedó de emergencia mi primera noche en Kraków me invitó a pasar las navidades en casa de su familia, en una pequeña ciudad cerca de la frontera con la República Checa que se llama Rybnik.

In Poland they have this tradition to set up an extra plate in the table for Christmas dinner in case someone shows up. Mateusz, the Cser who emergency hosted me my first night in Kraków invited to spend Christmas with his family in a small town near the czech border called Rybnik.

Me han tratado como a un miembro más de la familia. Fue la mejor navidad que he pasado fuera de la casa de mi familia en Guatemala. Fue una experiencia inolvidable. Quizá para ellos fue algo normal, pero para mi, estando a miles de kilómetros de mi Guatemala, fue algo que no olvidaré nunca.

They treated me like I was another member of the family. It was the best Christmas I have ever had far away from my family in Guatemala. It was an unforgettable experience. Perhaps for them it was a normal thing to do but for me, being thousand of kilometers from Guatemalal, it was a once in a lifetime experience.